DVV Stekene uit de Kerkstraat viert in 2024 zijn dertigste verjaardag. Persoonlijke service en bereikbaarheid vertaalt zich in een hoge klantentevredenheid.
‘In april 1994 openden wij ons kantoor, het was een samensmelting van een viertal DVV-kantoren. Mijn vader Prosper Smet was de drijvende kracht achter de fusie. Wij zijn het enige DVV-kantoor voor groot-Stekene en Sint-Pauwels. DVV is onze hoofdleverancier maar als makelaar werken we ook voor andere maatschappijen bijvoorbeeld voor transportverzekeringen of specifieke beroepspolissen,’ vertelt bestuurder Anneleen Smet.
Particulieren en kmo’s
‘Onze klanten zijn hoofdzakelijke particulieren, naast ook kmo’s en kleine zelfstandigen. Wij bieden de ‘klassieke’ verzekeringen aan: auto, woningen en familiaal. Daarnaast verlenen we woonkredieten voor particulieren. Tenslotte behoort ook belastingadvies tot ons aanbod.’
Troeven
‘Service en bereikbaarheid zijn onze grootste troeven. Klanten kunnen direct bij ons terecht, wij werken niet via een callcenter. Wij maken het verschil door een persoonlijk advies, alle klanten kennen we bij naam. We bieden producten op maat aan en kunnen daardoor perfect inspelen op de wensen van onze klanten. Alles bij elkaar vertaalt zich dit een klantentevredenheid van liefst 97%.’
Kennis en ervaring
‘Ons kantoor bestaat uit drie medewerkers, allemaal goed opgeleid. Ik ben gestart in 1996 na mijn studies graduaat financiële verzekeringen. Wendy is er bijgekomen in 2008, zij heeft haar opleiding gekregen bij DVV. Tenslotte versterkt Ines ons kantoor sinds 2021, zij focust vooral op administratieve taken.’
Evolutie
‘Wij komen aan huis, maar daar is steeds minder vraag naar. Internet speelt een belangrijke rol. Via mydvv.be kunnen klanten hun verzekeringsportefeuille raadplegen maar net zo goed kunnen ze hun schade-aangifte invullen. Het digitale luik staat eerlijk gezegd nog in zijn kinderschoenen, de tool werkt vooral ondersteunend maar we zien wel een stijgend aantal klanten dat gebruikmaakt van mydvv.be.’
Toekomst
‘We zitten boordevol ideeën, maar helaas kan ik er nog niets concreet over vertellen, het is daarvoor iets te vroeg. In ieder geval zullen we uitvoerig communiceren wanneer onze plannen definitief gestalte krijgen.’
Quote:
‘Service en bereikbaarheid zijn onze grootste troeven. Klanten kunnen direct bij ons terecht, wij werken niet via een callcenter.’
Anneleen Smet