DRIE jaar geleden startte Jana Six (27) uit de Hellestraat met haar onderneming Six Media Lab. Haar doel: ondernemingen laten groeien via het creëren van content op social media, het aanbieden van online groepsprogramma’s en chats, 1-1 online sessies, masterclasses en ondernemerswandelingen.
‘Ik studeerde handelswetenschappen aan de UGent en behaalde een master in Marketing, Sales & Retail. Dat ik ooit een bedrijf zou oprichten stond in de sterren geschreven. Mijn studie en ervaringen als influencer waren de opmaat om mijn kennis en ervaring door te geven.’
De belangrijkste doelgroep van Jana waren in eerste instantie personal- en lifestyle coaches. ‘Maar zoetjesaan vinden steeds meer ondernemingen de weg naar Six Media Lab. Mijn target is om bedrijven te doen groeien door het aantrekken van meer klanten via berichten op social media. Lang niet alle ondernemingen onderkennen de kracht van social media, ik reik hen tools, tricks & tips aan. Ik bied hiervoor online chatsessies aan zowel via groepsprogramma’s als individueel, en dit voor korte of langere termijn. De reacties van ‘klanten’ zijn overwegend zeer positief, vooral ook omdat ze hun omzet gevoelig zien stijgen. In online masterclasses focus ik dan weer specifiek op de uitbouw van een onderneming en methoden om de omzet te verhogen.’
Ondernemerswandeling
Jana is steeds op zoek om ondernemers op een originele manier te verbinden. ‘Ik startte vorig jaar met ondernemerswandelingen. Het opzet is om in een ontspannen sfeer met gelijkgestemden ideeën en gedachten uit te wisselen. Mekaar ontmoeten is niet meer zo evident, met mijn ondernemerswandelingen creëer ik een laagdrempelig gebeuren waarbij luisteren naar elkaar primeert. Wij starten steeds aan de kerk van Hellestaat en wandelen hier langs de prachtige, bosrijke omgeving.’
Luisteren naar klanten
‘Als jonge coach wil ik vooral nog veel bijleren. Goed luisteren naar klanten is een voorwaarde. Op hun vragen tracht ik in te spelen met mijn kennis over de opportuniteiten van social media, voor heel wat starters en gevestigde ondernemingen is dit nog een onontgonnen terrein. Ik grijp daarbij terug naar mijn eigen ervaringen. Vroeger had ik last van faalangst, durfde mezelf moeilijk te verkopen, ik moest over een drempel heen. Dat patroon herken ik ook vaak bij ondernemers: belemmerende gedachten die groei in de weg staan. Door daarover in gesprek te gaan ontstaan nieuwe inzichten. Dat inspireert mij.’
Quote: ‘Ik ben steeds op zoek om ondernemers op een originele manier met elkaar te verbinden.’
Jana Six