Sinds 1 februari 2025 is Tanja De Baere (35) de nieuwe kantoorverantwoordelijke van DNA Dienstencheques in de Dorpsstraat 121 A in Stekene. ‘Een perfecte ‘match’ tussen klant en huishoudhulpen, daar draait het bij ons om’
DNA Dienstecheques is een jaar actief in Stekene, tevreden over de evolutie?
‘Je moet uiteraard altijd rekening houden met een aanloopfase maar het begint echt goed te lopen, steeds meer klanten en huishoudhulpen vinden de weg naar ons kantoor. Om de bekendheid te verhogen hebben we een flyercampagne gevoerd en ook onze sociale media zijn een belangrijke meerwaarde.’
Wat betreft de aanwerving van huishoudhulpen: welke profielen zoeken jullie?
‘Motivatie is het sleutelwoord. Wie goesting heeft, is bij ons meer dan welkom. Leeftijd, vrouw of man speelt geen rol. Ook de taal is geen issue. Onze medewerkers kiezen doorgaans voor een parttime betrekking, ze hebben daarbij de vrijheid om hun uurrooster in te vullen in functie naargelang hun eigen agenda.’
Wat bieden jullie aan huishoudhulpen?
‘Naast een correcte verloning genieten ze vanaf de eerste opdracht al van een hospitalisatieverzekering, ook maaltijdcheques zitten in ons pakket. Daarnaast zetten we volop in op opleidingen over omgang met klanten, over productgebruik, enz. Momenteel loopt er actie ‘Valpreventie met Marieke’, een folder met heel veel nuttige tips rond de veiligheid van trapgebruik. We zijn dan wel een klein bedrijf, we willen vooral tijd en middelen investeren in onze medewerkers.’
De thuishaven van DNA Dienstencheques is in Hamme, in hoeverre versterkt het kantoor in Stekene de organisatie?
‘Zaakvoerster Nancy Apers bouwde, sinds 2019, in Hamme een stevige organisatie uit met 125 medewerkers en meer dan 1900 (!) klanten. De ervaring en het netwerk van het Hamse kantoor versterkt ook het kantoor in Stekene. Met DNA Dienstencheques zijn we in staat om vrijwel het ganse Waasland te ‘bedienen. Naast lokale klanten bereiken we ook huishoudens in Sinaai, De Klinge, Meerdonk, Lokeren, Moerbeke en Sint-Gillis-Waas.’
Wat is jouw ambitie als kantoorverantwoordelijke?
‘Ik heb meer dan 10 jaar ervaring bij enkele dienstencheques bedrijven. Naast de aandacht voor onze huishoudhulpen zet ik sterk in op klantenbinding. Bij iedere nieuwe opdracht ga ik langs bij klanten om een perfecte ‘match’ te bekomen. Samen met de klant voeren we vooraf altijd een risicoanalyse uit. Dat is vaak nuttig om te wijzen op bijvoorbeeld de verplichting van een EHBO-kit, om maar iets te noemen. Ons gaat het erom ideale (werk)omstandigheden te creëren die ten goede komen aan de klant en de huishoudhulpen. We starten pas met een traject als er een klik is.’
Tenslotte: DNA Dienstencheques beschikt ook over een businessafdeling, welke service bieden jullie?
‘Voor bedrijven kunnen wij ook de schoonmaak/opkuis verzorgen zowel van hun kantoren als na evenementen. We kunnen ondernemingen op dat vlak volledig ontzorgen met DNA Dienstencheques.’
Info:
0460 – 96 16 30